تصویر ثابت

تعمیر تلویزیون در دنیای امروز از اهمیت خاصی برخورداراست. تلویزیون یکی از دستگاه هایی است که در همه منازل و حتی ادارات و شرکت ها وجود دارد. و ممکن است  به هر دلیلی دچار ایرادات و مشکلاتی شود و کاربر را نگران و مضطرب سازد. این دستگاه به دلیل استفاده مداوم، استهلاک شدیدی را متحمل می شود. به همین خاطر پتانسیل روبه رو شدن با انواع مشکلات را دارد. به وجود آمدن اختلال خیلی مربوط به برند دستگاه نیست، و این به این معنی نیست که خرید یک برند معتبر نیاز به خدمات تعمیر تلویزیون را کم نمی کند، اما می توان گفت که کاربری درست کاربردر این زمینه مهم تر است و تاثیر بیشتری دارد. بع همین خاطر توصیه می شود قبل از استفاده از دستگاه دفترچه راهنمای آن را به خوبی مطالعه کنید و اوصول کاربری صحیح آن را فرا بگیرید.

 

نکاتی که در هنگام تعمیر تلویزیون باید در نظر گرفت

  • تعمیر تلویزیون را باید به دست افراد متخصص سپرد.
  • برگه گارانتی را حتما بعد از تعمیر تلویزیون خود از متخصص مربوطه دریافت نمایید.
  • از آنجا که تعمیر تلویزیون امری بسیار مهم و حساس است و باید در کمترین زمان ممکن انجام شود، نمایندگی های برند های مختلف سعی بر آن دارند تا در کمترین زمان با بهترین کیفیت و حداقل هزینه تعمیر تلویزیون شما را انجام دهند.
  • گاهی اوقات افرادی که تخصص کافی در زمینه تعمیر تلویزیون را ندارند، اقدام به تعمیر تلویزیون می کنند و نه تنها از پس تعمیرآن بر نمی آیند، بلکه جان خود را نیز به خطر می اندازند. هیچوقت خودتان اقدام به این کار نکنید و حتی درب تلویزیون خود را نیز باز نکنید.

تعمیر تلویزیون ال جی
تعمیر تلویزیون ال جی

تعمیر تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی از آن دسته از برندهایی هستند که تنوع ظاهری، مدل و همچنین تنوع قیمتی بسیاری دارند و به همین دلیل اکثرا اولویت خرید تلویزیون خود را از این برند قرار می دهند.

فرقی نمی کند تلویزیون ال جی از چه نوعی باشد:  LED LCD  و یا OLED زیرا که نمایندگی تلویزیون ال جی خدمات تعمیر تخصصی هریک از مدل های ال جی را در اختیار کابران قرار می دهد.

 

رایج ترین مشکلات تلویزیون های ال جی

معمولا در بین مشکلاتی که برای تلویزیون های ال جی به وجود می آید، مشکلاتی که در اثر ضربه، خراش و یا ساییدگی در پنل تلویزیون ایجاد می شود، قابل تعمیر نبوده و می توان گفت تنها راه حل آن تعویض کامل پنل تلویزین ال جی است.

ایراد‌های فیزیکی

گاهی ممکن است طی اتفاق یا عواملی صفحه و ماژول تلویزیون دچار آسیب شود که این گونه از ایرادات دیگربه وسیله خودتان حل نخواهد شد. توجه کنید که تعمیر وسایل الکتریکی در خانه ریسک زیادی دارد و ممکن است آشنا نبودن شما با تعمیرات، خسارت‌های دیگری وارد کند. باید کارشناسان حرفه‌ای را خبر کنید تا با شناخت دقیقی که از قطعات تلویزیون دارند، عیب اصلی را پیدا کرده و آن را برطرف کنند.

در برخی شرایط ، ایراد های فیزیکی شاید راه حلی به جز تعویض قطعه شکسته شده نداشته باشند. معمولا در مواردی که دستگاه دچار آب خوردگی شده باشد، با استفاده از دستگاه تب باند، امکان تعمیر ماژول آبخورده وجود دارد. که بازهم تاکید ما بر این است، که در خصوص این ایرادات، حتما تلویزیون توسط کارشناس متخصص بررسی شود، چون همونطور که از اسم ایراد پیداست، دستگاه مشکل ظاهری و فیزیکی پیدا کرده و نیاز دارد که اول در محل چک شود.

ایرادهای ظاهری و فیزیکی از این قبیل در تلویزیون می‌تواند اتفاق بیفتد:

  • شکستگی یا تغییر شکل قاب یا بدنه تلویزیون
  • تلویزیون دچار شکستگی شده است
  • تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون
عیوب تلویزیون های ال جی
عیوب تلویزیون های ال جی

عیب یابی تلویزیون ال جی

اولین و حائز اهمیت ترین مرحله در تعمیر تلویزیون ال جی، مرحله عیب یابی تلویزیون است.

 

مشکلات رایج در تلویزیون های ال جی

شکستگی پنل که در اثر ضربه، افتادن و موارد دیگر ایجاد می شود.

آبخوردگی پنل تلویزیون که به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون اتفاق می افتد و باعث آسیب دیدگی فلت های انتقال دهنده تصویر می شود.

خرابی در تصویر مشکلاتی مانند پیکسل سوختگی و خط های عمودی که در اثر کارکرد زیاد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود.

 

تعمیر فلت تلویزیون ال جی

ترانزیستورها با استفاده از فلت ‌های ارتباط دهنده (واسط بین ترانزیستور و پیکسل‌ها) پیکسل‌ها را کنترل می‌کنند. به همین دلیل خرابی فلت‌های ارتباط دهنده می‌تواند مانع از کنترل پیکسل‌ها توسط ترانزیستور شده و باعث خاموش شدن پیکسل‌ها شود که اصطلاحاً به این مشکل پیکسل سوختگی می‌گویند. معمولاً وقتی چنین مشکلی پیش می آید، بخشی از صفحه نمایش تلویزیون تیره می‌شود.

 

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

در برخی موارد استفاده از بالاترین میزان نور بک لایت در منوی تنظیمات تلویزیون، جدا شدن لامپ‌های بک لایت از شاسی دستگاه و یا بالا بودن ولتاژ لامپ ها در چند ثانیه اول روشن شدن تلویزیون موجب خرابی بک لایت تلویزیون می شود. هریک از این مشکلات باعث سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون می شود.

 

تعمیر بک لایت ال جی
تعمیر بک لایت ال جی

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی

از نشانه های خرابی مین برد (مادر برد یا برد اصلی) ال جی، خاموش و روشن شدن متوالی تلویزیون ال جی و یا خاموش شدن ناگهانی آن می باشد. در واقع مین برد مهم ترین قطعه تلویزیون به حساب می آید، زیرا نقش آن همانند نقش مادربرد در کامپیوتر است.

تعمیر پاور تلویزیون ال جی

از نشانه های خرابی برد پاور ال جی می توان به دیر روشن شدن تلویزیون، چشمک زدن چراغ تلویزیون و روشن نشدن آن و یا خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی اشاره کرد.

لازم ب ذکر است گاهی وقت ها دیرروشن شدن یا روشن نشدن تلویزیون های ال جی به خرابی مادر برد یا برد تیکان این دستگاه مربوط می شود. به همین دلیل برای رفع هریک از مشکلات اشاره شده باید عیب یابی دقیق و تعمیرات تخصصی صورت بگیرد.

 

بنابر آنچه در این مقاله گفتیم خرابی‌های تلویزیون در دنیای امروز مشکلی همیشگی است. اما این خرابی‌ها آخر راه تلویزیون شما نیستند. تعمیرکاران با تجربه برای تمام این مشکلات و خرابی‌ها راه‌حل‌های مناسبی پیدا کرده‌اند که می‌تواند به سادگی تلویزیون شما را تعمیر کند.

Call Now Buttonهمین الان تماس بگیرید
چت در واتساپ
ارسال در واتساپ