تصویر ثابت

تلویزیون دستگاهی است که از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر بخش با مابقی بخش‌ها در ارتباط مستقیم و یا غیر مستقیم است به همین دلیل به وجود آمدن  مشکل در هر قسمت یا قطعه بر بخش های دیگر تاثیر می گذارد و اصولا با بروز اختلال در سیستم های داخلی کابران نشانه هایی چون تیرگی صفحه، مشکلات در صدا، داغ شدن بیش از اندازه و یا به صورت کلی روشن نشدن تلویزیون را مشاهده می کنند و آنگاه افراد برای رفع نقص به نمایندگی تعمیر تلویزیون ایکس ویژن مراجعه می کنند.

 

مشکلات تلویزیون های ایکس ویژن و راه حل رفع آنان

یکی از مهمترین سرگرمی های خانواده ها تماشای تلویزیون است. برنامه های خبری، مستندها، فیلم، سریال و هزاران برنامه دیگر که تمامی اعضای خانواده را چندین ساعت در پای تلویزیون می نشاند. با این اوصاف، جای تعجب ندارد که در هنگام خرابی تلویزیون ایکس ویژن خود احساس ناراحتی، کلافگی و بی حوصلگی داشته باشید.

در صورت بروز مشکل در تلویزیون ایکس ویژن بهتر است دو مورد را در نظر بگیرید.

یک اینکه مشکل به وجود آمده در دستگاه شما خود به خود به وجود نیامده و از بین نمی رود و حتما می بایست برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن خود سریعا اقدام کنید.

مورد دوم مربوط به تعمیرکار تلویزیون شما می باشد که برای جلوگیری ازبه وجود آمدن مشکلات جدید یا تکرارمشکلات قبلی، واجب است که حتما به متخصص تلویزیون ایکس ویژن مراجعه کنید.

 

عیوب تلویزیون های ایکس ویژن

اگر هنگام تماشای تلویزیون ناگهان دستگاه خاموش شود، یا در صورت وجود تصویر صدای تلویزیون قطع گردد و یا بلعکس و یا خط های سفید یا سیاه افقی یا عمودی بر روی تصویر مشاهده شود، به طور کلی می تواند لذت تماشای تلویزیون را از شما سلب کند. مشکلات متداول تلویزیون ایکس ویژن بسیارند که با توجه به عوامل مختلف و نوع استفاده کاربران ممکن است بروز یابند. برای مثال:

  • روشن نشدن تلویزیون یا تاخیر در روشن شدن
  • شکستگی پنل و صفحه نمایش یا ترک برداشتن آن
  • بهم خوردن تنظیمات رنگ، نور و صدا
  • ترکیب شدن رنگها
  • از کار افتادن بلندگوها یا دکمه های روی تلویزیون
  • بهم خوردن سایز تصاویر و کش و قوس آمدن آن ها

 

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن
تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن

تلویزیون خاموش شده است:

این خرابی در اکثر موارد مربوط به برد پاور تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن می باشد که معمولا در اثر نوسان برق به وجود می آید. در این حالت به علت بالا رفتن برق امکان خرابی برد مین نیز می تواند باشد که باید اول برد پاور تعمیر شود تا بتوان برد مین تلویزیون را تست کرد.

تلویزیون دیر روشن می شود:

این عیب در تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن بیشتر مربوط به برد مین می باشد که بیشتر مواقع به دلیل فرسوده شدن قطعات برد می باشد در بعضی موارد که دیر برای تعمیر تلویزیون اقدام شود برد قابل تعمیر نمی باشد و باید تعویض شود. تعمیرات برد مین ال ای دی در منزل انجام می شود.

 

تلویزیون خاموش و روشن می شود:

این خرابی در اکثر موارد مربوط به برد مین تلویزیون می باشد که تعمیرات برد مین در منزل و محل شما انجام می شود. تعیمرات مین برد با قطعات اصلی انجام می شود.

 

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد:

این خرابی در تلویزیون های ال ای دی شایع می باشد که بر اثر آب خوردگی و ضربه وارد شدن به پنل تلویزیون به وجود می آید. در صورت خرابی پنل تلویزیون تعمیر تلویزیون هزینه های زیادی در برمی گیرد و مقرون به صرفه نمی باشد

 

ورودی های تلویزیون کار نمی کند:

این عیب مربوط به برد مین تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن می باشد که تعمیرات مین برد در منزل و محل مشتری انجام می شود. در  بعضی مواقع به دلیل خراب بودن دستگاه ورودی که به تلویزیون زده شده می باشد این عیب به وجود می آید.

 

صدای تلویزیون قطع شده است:

یکی از شایع ترین عیوب که در تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن وجود دارد، که این عیب مربوط به برد مین تلویزیون می باشد که تعمیرات برد مین با ضمانت انجام می شود.

 

عوامل کاهنده طول عمر دستگاه:

 

بیشتر آسیب‌های وارده هنگام تمیز یا گردگیری به تلویزیون وارد می‌شوند. به همین دلیل باید هنگام تمیز کردن تلویزیون نکاتی را رعایت کنیم. برای پاک کردن صفحه نمایش از دستمال‌های مخصوص که معمولا درون جعبه تلویزیون هستند استفاده کنید

 

باید توجه داشته باشید که هیچ آب یا ماده شوینده ای را نباید به صفحه نمایش بزنید. همچنین برای تمیز کردن تلویزیون نباید از دستمال‌های زبر که به صفحه نمایش آسیب می‌رسانند استفاده شود.

 

از کنترل تلویزیون به دقت محافظت کنید، زیرا این روزها بسیاری از کارهای این جعبه جادو با استفاده از کنترل انجام می‌شود. محل‌های قرار دادن کنترل که کنار صندلی‌ها وصل می‌شوند خریداری کنید تا هر کنترل جای مخصوصی داشته باشد. همچنین اجازه ندهید تا فرزندان کوچک دست به آن بزنند؛ چرا که کار کردن بی جهت با دکمه‌ها باعث خراب شدن آن می‌شود.

قابی را که دور صفحه نمایش وجود دارد همیشه با استفاده از دستمال‌های میکروفایبر به همراه چند قطره آب تمیز کنید. شما همچنین می‌توانید از هوای فشرده یا سشوار برای خارج کردن گرد و خاک از میان درزها استفاده کنید.

 

 

کاهش طول عمر دستگاه
کاهش طول عمر دستگاه

تعمیر تلویزیون رنگی ایکس ویژن

در تلویزیون مولتی سیستم ،طبقه رنگ، شامل چندین دکودر و آشکار ساز رنگ مختلف است.به کمک سیگنال برست،سیستم رنگ دریافتی تشخیص داده شده و قسمت دکودر مربوط به ان فعال می شود.انشعاب دیگری از سیگنال مرکب تصویر خروجی از طبقه آی اف به طبقات مرور داده می شود.طبقه ی مرور شامل سه قسمت جداکننده همزمانی ،طبقه ی مرور عمودی و طبقه مرور افقی است .مدار جدا کننده همزمانی یا SYNC SEPARATOR  پالس های همزمانی را از روی سیگنال مرکب تصویر جدا می کند .SYNC SEPRATOR می تواند یک تقویت کننده ی کلاس C باشد.طبقه رنگ شامل ماتریس سازنده سیگنال تفاضلی سبز و سیگنال زنگ های اولیه پالس های همزمانی خروجی جهت کنترل نوسان سازهای عمودی و افقی از جدا کننده همزمانی به طبقات مرور عمودی و افقی داده می شود.

Call Now Buttonهمین الان تماس بگیرید
چت در واتساپ
ارسال در واتساپ