تصویر ثابت

تعمیرات تلویزیون یکی از کارهای تخصصی مراکز تعمیرات به شمار می رود که باید تمرکز ویژه ای روی آن گذاشته شود.از آن جا که تلویزیون ازقطعات زیادی تشکیل شده است و وسیله ای پرکاربرد است، تعمیر آن باید با بیشترین دقت و تخصص لازم انجام شود.یکی از نکاتی که افراد هنگام خرید تلویزیون به آن اهمیت می دهند داشتن نمایندگی تعمیر تلویزیون است تا در صورت به وجود آمدن هر نوغ مشکلی بتوانند به راحتی و با قیمت مناسب تلویزیون را تعمیر کنند.

 

تعمیر تلویزیون سونی
تعمیر تلویزیون سونی

تعمیر تلویزیون سونی

به علت پیچیدگی نهفته در هزینه بالای تجهیزات و حساسیت و ظرافت در ساختار اجزای تلویزیون های سونی، از پیچیده ترین و سخت ترین تعمیرات تلویزیون  به شمار می روند. بدین خاطر تنها متخصصان مجرب توانایی تعمیر این برند از تلویزیون را دارند درواقع متخصصان در تعمیرات تلویزیون سونی باید آگاهی و دانش بالا و به روزی در زمینه سخت افزار و نرم افزار این برند تلویزیون را داشته باشند. یک تعمیرکار حرفه ای تلویزیون سونی درهمان ابتدا به سرعت عیب و ایراد و مشکلات موجود در تلویزیون را تشخیص می دهد و بهترین راه را جهت تعمیر و رفع عیب را نیز بازگو می کند و همواره در تلاش برای برطرف کردن ایراد و عدم بروز مشکل درقسمت های دیگر می باشد.

 

تعمیر تلویزیون ال ای دی سونی

مهمترین نکته ای که باید در بخش تعمیر تلویزیون سونی مورد توجه قراربگیرد سیستم self   diagnostic  است که با توجه به تفکیک کامل تر تلویزیون های LED  و LCD در قطعات و بردهای تشکیل دهنده تلویزیون نسبت به دیگر تلویزیون های قدیمی تر دارای کارایی بالاتر و دقت بیشتری است.

 

نحوه عملکرد این سیستم به گونه ای طراحی شده است که در هنگام رخ داد هرگونه مشکل و ایراد در کار قطعات دستگاه ، مدار پروتکشن دستگاه فعال شده و تلویزیون را در حالت استندبای قرار می دهد و چراغ استندبای در این لحظه شروع به چشمک زدن می کند که این چشمک زدن دارای تعداد مشخص و واحد در یک تایم ثابت است و به بیان ساده تر در صورت بروز مشکل در یکی از مدارات، تلویزیون بعد از روشن شدن به حالت استندبای در می آید و چراغ قرمز جلوی دستگاه چندین بار چشمک می زند و پس از مکث 2 ثانیه ای مجددا همان تعداد بار اول را تکرار می کند و این تعداد ثابت که تا خاموش کردن کامل و یا قطع برق دستگاه معیوب ادامه دارد مشخص کننده محل ایراد و قطعات معیوب می باشد.

 

مشکلات رایج تلویزیون سونی
مشکلات رایج تلویزیون سونی

مشکلات رایج تلویزیون سونی

قطع شدن صدای تلویزیون

این مشکل زمانی پیش می آید که دستگاه به طور طبیعی روشن شده ولی صدای دستگاه با تاخیر وصل می شود که مدت زمان این تاخیر به مرور زمان بیشتر می شود. در مراحل اولیه قسمت پاور دستگاه ایراد پیدا می کند که به مرور خرابی دستگاه به بخش سیستم کنترل هم سرایت می کند.

علت خاموش روشن شدن تلویزیون سونی

  • خاموش و روشن شدن مداوم تلویزیون سونی ممکن است نشان دهنده مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه باشد. دلایل زیر می تواند باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی بشوند.
  • خراب شدن مین برد تلویزیون که موجب چشمک زدن چراغ آن می شود اما با وجود روشن شدن چراغ، خود دستگاه روشن نمی شود.
  • خرابی مدار استندبای نیز می تواند موجب به وجود آمدن اختلال در شناسایی حالت استندبای دستگاه شده و دستگاه را در این حالت نگه می‌دارد.
  • استفاده از کابل نامرغوب HDMI  که باعث به وجود آمدن اتصالی های کوچک و در نتیجه روشن نشدن تلویزیون شود.

نوار صورتی در بالای تصویر

در این مورد یک نوارعرضی به پهنای ۱۰ سانتی‌متر در بالای تصویر به رنگ صورتی دیده می‌شود که با گذشت زمان عرض این نوار بیشتر شده و از یک مرحله به بعد بخش پایینی تصویر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این نوار در صورت کم شدن نور تصویر کمتر، دیده نمی‌شود به همین دلیل گاهی اوقات بعد از تعویض لامپ تصویر تلویزیون (برگشت نور به حالت اولیه) قابل رویت می‌شود و کاربران خیال می‌کنند که به علت تعویض لامپ تصویر تلویزیون این اتفاق افتاده است.

تعمیر بک لایت
تعمیر بک لایت

 

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

بک لایت تلویزیون در واقع همان نور پس زمینه تصویر است و با خراب شدن بک لایت تصویر تلویزیون سیاه می شود. عوامل خرابی بک لایت را می توان استفاده از تلویزیون با حداکثر نور دانست. از دیگرعوامل خرابی این قطعه عمر آن است که تقریبا بین 3 تا 5 سال می باشد و بعد از آن باید تعویض شود. تعویض بک لایت در بیشتر مواقع در منزل و محل شما انجام می شود و نیازی به حمل تلویزیون به تعمیرگاه نمی باشد. اما در بعضی از مدل ها بک لایت باید با ابزار خاصی تعویض شود که باید در مرکز تعمیر انجام شود.

با توجه به سیستم خاص سونی در شناسایی مشکلات دستگاه های خود هر تعداد چشمک در مدلهای مختلف معانی و تعاریف مخصوص به  خود را دارد و بهترین شیوه برای تشخیص و پیدا کردن عیوب کامل دستگاه، ارائه مدل کد و تشریح ایراد و یا ذکر تعداد چشمک به متخصص تعمیرات جهت دریافت بهترین راهنمایی و عیب یابی دستگاه و فراهم آوردن شرایط تعمیر تلویزیون سونی در منزل شما می باشد.

 

نکاتی در مورد افزایش طول عمر تلویزیون:

 

محل قرارگیری تلویزیون اهمیت زیادی دارد و نقشی تعیین‌کننده در افزایش یا کاهش عمر مفید این دستگاه دارد. این محل باید دور از سرما یا گرما باشد. همچنین از قرار دادن تلویزیون در محلی که ممکن است رفت و آمد در آن نقطه زیاد باشد پرهیز کنید، زیرا شرایط آب وهوایی مختلف باعث از بین رفتن سیستم‌های داخلی تلویزیون می‌شود.

از آنجایی که این روزها بیشتر تلویزیون‌ها باریک یا حتی فوق باریک هستند، باید مراقب ضربه خوردن‌های آن باشید. هر ضربه محکمی که به تصویر تلویزیون برخورد کند، باعث از بین رفتن یک پیکسل یا سوختن یک لامپ آن می‌شود. از این تلویزیون‌ها باید با دقت نگهداری کرد.

 

Call Now Buttonهمین الان تماس بگیرید
چت در واتساپ
ارسال در واتساپ